top of page
LRM_EXPORT_20287238105234_20190805_18080
  • Εικόνα συγγραφέαKaterina Vasou

Έγινε ενημέρωση: 28 Απρ 2020

“Πoιο ήταν το αποκορύφωμα του ταξιδιού σου στις Φιλιππίνες;”

Σε μια απλή ερώτηση για την οποία δεν υπάρχει μια εξίσου απλή απάντηση, κλήθηκαν να απαντήσουν μερικοί από τους συνταξιδιώτες μου από την ομάδα της #DWsquad.

Πως να διαλέξεις ένα και μόνο τοπίο, εμπειρία, στιγμή σε ένα ταξίδι που τα είχε κυριολεκτικά όλα; 10 ημέρες, 9 νύχτες και αμέτρητες στιγμές ενθουσιασμού και έκστασης σε μια από τις ομορφότερες χώρες της Ασίας ήταν αρκετές για να ξεδιψάσουν (έστω και προσωρινά)  τον πόθο για περιπέτεια που είχαν τα μέλη της #DWsquad που ταξίδεψαν μαζί μου στις Φιλιππίνες. Η χώρα που φιλοξενεί ένα από τα 7 θαύματα της φύσης και που διαθέτει μερικά από τα πιο εξωτικά νησιά που έχετε δει ποτέ, μας χάρισε πολύτιμες και αλησμόνητες στιγμές χαράς και ευτυχίας και δεν μπορούσαμε παρά να νιώθουμε ευγνωμοσύνη που αξιωθήκαμε να ζήσουμε μια τέτοια δυνατή εμπειρία, με άτομα που μοιράζονται το ίδιο πάθος για ταξίδια.

Έλα μαζί μας λοιπόν, αγαπημένο ταξιδιωτάκι, να σε ταξιδέψουμε στην χώρα με τα 7641 νησιά!

10 ταξιδιώτες της #DWsquad στις Φιλιππίνες εξομολογούνται

“Μου είναι αρκετά δύσκολο να καταλήξω στο πια είναι η πιο όμορφη ανάμνησή μου από το ταξίδι μας στις Φιλιππίνες. Βλέποντας τις φωτογραφίες που τραβήξαμε τα παιδιά κι εγώ από την εκδρομή μας συνειδητοποιώ πόσα μαγικά τοπία αντικρίσαμε και πόσες όμορφες αναμνήσεις δημιουργήσαμε μαζί. Πραγματικά δυσκολεύομαι να διαλέξω μόνο μια! Μέχρι και οι δύσκολες στιγμές του ταξιδιού θα μου μείνουν αξέχαστες. Για παράδειγμα δεν θα ξεχάσω ποτέ το κολύμπι μου με τους φαλαινοκαρχαρίες κατά την διάρκεια του οποίου γίναμε λεία για τις εκατοντάδες μέδουσες που βρίσκονταν μέσα στο νερό. Ακόμα και η απότομη πτώση που είχα στους καταρράκτες Kawasan όταν κάναμε canyoneering θα μου μείνει αξέχαστη!

Όσο κλισέ και να ακούγετε, για εμένα το αποκορύφωμα του ταξιδιού, ήταν η καλή παρέα και το άφθονο γέλιο. Αν πρέπει όμως να διαλέξω μια συγκεκριμένη στιγμή του ταξιδιού στην οποία θα ήθελα να επιστρέψω, τότε θα ψήφιζα το απόγευμα που περάσαμε στο Snake Island, τρώγοντας γαρίδες και φρούτα σε ένα πλωτό μπαρ, χορεύοντας σε ρυθμούς salsa. Η ξενάγηση στο μικρό και απομονωμένο από τον πολιτισμό καλυβάκι ενός 19άχρονου ντόπιου στην διπλανή παραλία, ήταν το αποκορύφωμα εκείνου του αλησμόνητου απογεύματος.”

-Μαλβίνα η μικρή γοργόνα

10 ταξιδιώτες της #DWsquad στις Φιλιππίνες εξομολογούνται

“Το ταξίδι στις Φιλιππίνες ήταν ένα όνειρο. Είχα την αίσθηση ότι κοιμήθηκα και ξύπνησα σε ένα νέο κόσμο με διαφορετική κουλτούρα, διαφορετικό κλίμα και ρυθμό ζωής που δεν είχα δει ή νιώσει ξανά σε οποιοδήποτε άλλο ταξίδι εντός Ευρώπης. Κάθε στιγμή ήταν μια εμπειρία καινούργια που παρόμοια δεν είχα βιώσει ξανά και το πιο ενδιαφέρον ήταν ότι είχα την ευκαιρία να μοιραστώ αυτές τις στιγμές με ανθρώπους που δεν γνώριζα προηγουμένως, που ήταν όμως γεμάτοι πάθος και δίψα για να ζήσουν και να γνωρίσουν αυτό το νέο για όλους μας κόσμο.

Οι δραστηριότητες που κάναμε πήγαν τις αισθήσεις μας σε ένα άλλο επίπεδο και με πλημμύρισαν με αδρεναλίνη και έντονες συγκινήσεις.

Το canyoneering στους καταρράκτες Kawasan στο νησί Cebu ήταν μια στιγμή μαγείας. Μετά από ένα ταξίδι από την πόλη του Cebu και διασχίζοντας το τροπικό δάσος του νησιού η ομάδα μας κατέληξε στις εκβολές του ποταμού που αποτελούσαν και την εκκίνηση της δραστηριότητας Αφού εξοπλιστήκαμε με κράνη και σωσίβια ανεβήκαμε με μοτοσικλέτες στην κορυφή ενός βουνού. Κατά τη διάρκεια της διαδρομής το συναίσθημα ήταν μοναδικό αφού η εικόνα της πυκνής βλάστησης σε συνδυασμό με τη μπόρα που είχε ξεσπάει μας προδιάθεσαν θετικά και πολλαπλασίασαν τον ενθουσιασμό μας. Από την κορυφή του βουνού ξεκινήσαμε την πεζοπορία και πριν το καταλάβουμε βρεθήκαμε να περπατούμε στην καρδιά του δάσους. Η βλάστηση ήταν πυκνή σε βαθμό που ο ουρανός μόλις που φαινόταν και ο αέρας τόσο καθαρός που σε αναζωογονούσε και εξαφάνιζε κάθε σημάδι κούρασης.

Ξαφνικά ακούσαμε ήχο νερού και μετά από λίγο είδαμε μπροστά μας τον επιβλητικό ποταμό. Ο στόχος ήταν να κατέβουμε στις εκβολές του ποταμού. Η πορεία μας ξεκίνησε με βουτιά από ύψος 5 μέτρων από τον πρώτο καταρράκτη που συναντήσαμε. Ακολούθησαν τρεις ώρες μιας φανταστικής διαδρομής κατά την οποία περάσαμε μέσα από καταρράκτες, φυσικές νεροτσουλήθρες, γέφυρες από μπαμπού. Μια διαδρομή που αποτελούσε ταυτόχρονα ένα μοναδικό τρόπο γυμναστικής και διασκέδασης. Καταλήξαμε στο φυσικό υπερθέαμα που παρουσιάζουν οι καταρράκτες Kawasan. Οι ντόπιοι οδηγοί μας κατά την δραστηριότητα μας επιφύλασσαν με το τέλος ένα ταπεινό και ταυτόχρονα πλούσιο γεύμα. Η όλη εμπειρία χόρτασε όλες μας τις αισθήσεις και αποχωρίσαμε από την περιοχή με ένα υπέροχο συναίσθημα που μας χάρισε αυτή η μοναδική εμπειρία ζωής.”

-Στέλιος ο σοφός δάσκαλος

10 ταξιδιώτες της #DWsquad στις Φιλιππίνες εξομολογούνται

“Μη έχοντας ξαναταξιδέψει στην Ασία, θεώρησα την ευκαιρία να επισκεφθώ φέτος τις Φιλιππίνες μια τεράστια πρόκληση στην οποία δε μπορούσα να αντισταθώ. Αυτό που συνάντησα με δικαίωσε απόλυτα. Αρχικά με εντυπωσίασαν τα κρυστάλλινα καταγάλανα νερά να λούζουν τη λευκή άμμο και από τις ακτές να ξεκινά μια ατέλειωτη, πυκνή, τροπική, καταπράσινη βλάστηση στην οποία εναλλάσσονταν κοκοφοίνικες με δέντρα μάγκο και ανανά και φυτά μπανάνας και μπαμπού.

Εν τέλει όμως με κέρδισε η συμπεριφορά των ανθρώπων οι οποίοι μας υποδέχονταν παντού τόσο θερμά και πάντα με χαμόγελο. Σε κάθε μέρος που επισκεφθήκαμε, συναντήσαμε άτομα από κάθε κοινωνική τάξη,  όλοι όμως είχαν ένα καθαρό βλέμμα γεμάτο ειλικρίνεια και έδειχναν να χαίρονται πραγματικά και να είναι ευγνώμονες που βρεθήκαμε σαν ταξιδιώτες στη χώρα τους. Ήταν πάντα πρόθυμοι να μας γνωρίσουν, να ακούσουν για τις εμπειρίες μας, να μοιραστούν τα δικά τους βιώματα και να μας βοηθήσουν σε ό,τι κι αν χρειαζόμασταν παραγκωνίζοντας τα δικά τους προβλήματα κι έγνοιες εκείνη τη στιγμή. Μας αντιμετώπιζαν πάντα με ευγένεια και σεβασμό ενώ η προσέγγιση τους είχε μια χαρακτηριστική κι αυθόρμητη αθωότητα και γλυκύτητα. Τέτοια χαρακτηριστικά κι αντιδράσεις από τους κατοίκους μιας χώρας ομολογώ πως δεν έχω ξανασυναντήσει κι αυτό με εξέπληξε ευχάριστα. Αυτός ήταν κι ίσως ο πιο σημαντικός λόγος για να κάνει το ταξίδι μου στις Φιλιππίνες μια ανεπανάληπτη εμπειρία ζωής.”

-Ελένη η συμμαθήτρια σε ταξιδιωτικό reunion

10 ταξιδιώτες της #DWsquad στις Φιλιππίνες εξομολογούνται

“Σας μεταφέρω σε ένα εξωπραγματικό σημείο του πλανήτη, μέσα σε μια μικρή παραδοσιακή βάρκα, περικυκλωμένους από καταγάλανα κρυστάλλινα νερά, πανύψηλους κοκοφοίνικες και εντυπωσιακά βράχια! Αισθάνεσαι ευλογημένος που βρίσκεσαι σε αυτόν τον παράδεισο, με τον ήλιο να αντανακλά πάνω στην λευκή άμμο και να ζεσταίνει το κορμί σου. Απολαμβάνεις πολύτιμες στιγμές με υπέροχους ανθρώπους τους οποίους τώρα αποκαλείς φίλους, γεμάτες γέλιο και πειράγματα. Βουτιές στη θάλασσα, πολύχρωμα ψαράκια να σε περικυκλώνουν κάθε φορά που βρίσκεσαι στο νερό ενώ εξερευνάς μερικά από τα χιλιάδες νησάκια της χώρας. Μακριά από social media, μακριά από τεχνολογία και Instagram Stories. Σκέφτεσαι πως κάπως έτσι θα είναι και στον παράδεισο, ενώ ακούς τον βαρκάρη να τραγουδά στους ρυθμούς του Despacito ξανά και ξανά.

Το μόνο πράγμα που θα έκανε αυτήν την στιγμή ακόμα πιο τέλεια είναι μια κρύα μπύρα και ένα πακέτο τσιγάρα, αλλά οι πιθανότητες να τα βρω σε αυτό το ερημικό και ακατοίκητο νησί είναι μηδαμινές. Να όμως που όχι μόνο είναι πιο fun εδώ στις Φιλιππίνες, αλλά μπορείς να βρεις αυτό που θέλεις την στιγμή που θέλεις! Μερικά λεπτά αργότερα, φτάνει μια λιλιπούτεια ψαρόβαρκα με καπετάνιο έναν ντόπιο που φέρνει λίγο στον Bob Marley και σου πουλάει φρέσκια καρύδα, κρύες μπύρες αλλά και τα δύο τελευταία πακέτα τσιγάρων που έχει! Βρίσκεσαι στον παράδεισο τώρα; Εννοείται!”

-Σόνια η ψυχή της παρέας

10 ταξιδιώτες της #DWsquad στις Φιλιππίνες εξομολογούνται

“Το αποκορύφωμα του ταξιδιού για εμένα ήταν αδιαμφισβήτητα η δεύτερη ημέρα στο νησί Cebu και συγκεκριμένα οι καταρράκτες Kawasan και το canyoneering! Έπρεπε να με δείτε με πόση χαρά και ενθουσιασμό πηδούσα ξανά και ξανά στο νερό σαν τον Ταρζάν σε ένα μέρος που έμοιαζε με πραγματική ζούγκλα. Φυσικά και το island hopping στα νησιά του εξωτικού El Nido στο ομορφότερο νησί του νόσμου το Palawan, ήταν καταπληκτικό και γεμάτο με εικόνες που όμοιές τους δεν έχω ξαναδεί.

-Γιώργος ο solo traveler

“Το ταξίδι στης Φιλιππίνες ήταν για εμένα μια εμπειρία ζωής. Η όλη περιπέτεια μου άνοιξε κυριολεκτικά τα μάτια, αφού η κάθε ημέρα, η κάθε δραστηριότητα που κάναμε, ακόμα και οι περιπλανήσεις μας στους τόπους τους οποίους επισκεφθήκαμε, ξύπνησαν μέσα μου συναισθήματα, άλλοτε θετικά και άλλοτε αρνητικά. Η μέρα όμως που έμεινε βαθιά χαραγμένη στο μυαλό μου, είναι η εκδρομή μας στο Oslob στο νησί Cebu. Εκεί είχαμε την δυνατότητα, όχι μόνο να δούμε, αλλά και να κολυμπήσουμε με το μεγαλύτερο  ψάρι στον κόσμο, τον φαλαινοκαρχαρία!

Μου είναι σχεδόν αδύνατο να περιγράψω τον καταιγισμό συναισθημάτων που με πλημμύρισαν στην βάρκα λίγο πριν βουτήξω στο νερό. Ένιωσα έναν συνδυασμό φόβου αλλά και έκστασης μόλις αντίκρισα το τεράστια αυτό ψάρι να πλησιάζει την βάρκα μας. Από την στιγμή που έβαλα το πόδι μου στο νερό όμως, ο φόβος έγινε καθαρός ενθουσιασμός! Ένιωθα περήφανη που κατάφερα να νικήσω τις φοβίες μου κάνοντας αυτό το βήμα. Ο ενθουσιασμός κορυφωνόταν κάθε φορά που ο φαλαινοκαρχαρίας περνούσε από μπροστά μου!

Όλες οι εικόνες από εκείνη την ημέρα αλλά και τα συναισθήματα που τις συνόδεψαν θα μείνουν για πάντα μέσα μου ως οι πιο όμορφες αναμνήσεις του ταξιδιού μου στις Φιλιππίνες.

-Άννα το κουκλάκι

10 ταξιδιώτες της #DWsquad στις Φιλιππίνες εξομολογούνται

“Κανονικά θα περίμενες να σου πω κάποιο φαγητό ή εστιατόριο (είμαι γνωστή foodie άλλωστε) ή κάποιον από τους υπέροχους τόπους που είδαμε. Για μένα όμως το αποκορύφωμα του ταξιδιού ήταν οι άνθρωποι. Τα χαμόγελα των παιδιών και η ευτυχία στα μάτια των ανθρώπων που ζουν σ ’έναν επίγειο παράδεισο. Αυτοί με τους οποίους ταξίδεψα αλλά και αυτοί που γνώρισα εκεί. Αυτοί που έκαναν αυτό το ταξίδι πραγματικότητα, αυτοί που έκαναν κανό για να μπορέσω εγώ να θαυμάσω τους μυστικούς κόλπους των Φιλιππίνων (άτιμη νεροφοβία!), αυτοί που με έκαναν να γελάσω, να συγκινηθώ αλλά κι εκείνοι που με φρόντισαν. Αυτοί που μαζί τους έζησα εμπειρίες και έχτισα αναμνήσεις για μια ζωή. Γιατί οι εμπειρίες αξίζουν καλύτερα όταν τις φτιάχνεις παρέα με άλλους και τις μοιράζεσαι!”

– Μαρία η γνωστή foodie

“Ανέγγιχτη φύση, παρθένα ανεξερεύνητα νησιά, πανέμορφα τροπικά τοπία ,ασύλληπτη φυσική ομορφιά που δεν χωρά ο ανθρώπινος νους. Με μια λέξη, Φιλιππίνες. Ο παράδεισος αυτός δεν αφήνει κανένα ασυγκίνητο και δεν μπορούσα εγώ να αποτελέσω την εξαίρεση. Συνήθως στα ταξίδια μου σε άλλες χώρες παρατηρώ σκαμπανεβάσματα στον ενθουσιασμό μου, καθότι ένα όμορφο τοπίο, ένα αποκορύφωμα (peak), το διαδέχεται μια γνώριμη εικόνα που σε προσγειώνει και λες: “οκ, δεν τρελάθηκα”. Αυτή η χώρα όμως, έχει κάτι μαγικό. Εκεί που ο ενθουσιασμός εκτοξεύεται και λες τα είδα όλα, μια νέα εικόνα, μια νέα περιπέτεια σε αφήνει με το στόμα ανοικτό. Ασταμάτητα, διαδοχικά “peaks” που σε σαγηνεύουν. Δύσκολο, πολύ δύσκολο να επιλέξω την κορυφαία μου στιγμή στις Φιλιππίνες.

Αν, όμως, έπρεπε υποχρεωτικά να πω μόνο μια θα έλεγα με πάθος: Κολύμπι με φαλαινοκαρχαρίες. 30 λεπτά απερίγραπτης ευτυχίας. Το κολύμπι πλάι σε αυτούς τους ευγενικούς γίγαντες της θάλασσας με συγκλόνισε. Ένιωσα ευλογημένος που είχα την τύχη να δω και να κολυμπήσω εξ’ επαφής με  το μεγαλύτερο ψάρι στον κόσμο. Παρόλο που τρέφονται με πλαγκτόν και είναι εντελώς ακίνδυνοι, εντούτοις πλησιάζοντας στο τεράστιο στόμα τους η αγωνία κορυφώνεται. Φανταστείτε ότι στο νησί μας, σε ακουμπάει ένα μικροσκοπικό ψαράκι και τινάζεσαι, όπως έλεγε και ένας συνταξιδιώτης χαριτολογώντας.(λολ). Όσο περνάει η ώρα εξοικειώνεσαι και δεν σταματάς να καταδύεσαι για να περάσεις λίγα δευτερόλεπτα ακόμα μαζί τους και να θαυμάσεις τις περήφανες μανούβρες τους. Αξέχαστη εμπειρία. Εις το επανιδείν θαλάσσιοι άρχοντες.”

-Πάμπος ο ενθουσιώδης

10 ταξιδιώτες της #DWsquad στις Φιλιππίνες εξομολογούνται

“Όταν τύχει να πατήσεις το πόδι σου για πρώτη φορά στις Φιλιππίνες, τότε μόνο θα καταλάβεις την αιτία που οδήγησε τους Ισπανούς να παραμείνουν στην περιοχή για 300 περίπου χρόνια. Φυσικά ο λόγος είναι μόνο ένας: Η ανεπανάληπτη φυσική ομορφιά που όμοια της δεν έχεις ξανασυναντήσει. Οι παραλίες με την ολόλευκη άμμο, τα εντυπωσιακά gothic σκουρόχρωμα πετρώματα, οι καταρράκτες, οι απόκρυφες πλαγιές, ο φαντασμαγορικός βυθός σε συνδυασμό με τις απέραντες εκτάσεις φοινικόδεντρων, συνθέτουν ένα τοπίο απαράμιλλης ομορφιάς. Έναν επίγειο παράδεισο, τόσο όμορφο σε σημείο που οι φωτογραφίες σου στο instagram δεν χρειάζονται καθόλου επεξεργασία.

Φυσικά όλα αυτά αποκτούν άλλη διάσταση εάν έχεις την πολυτέλεια να τα δεις μέσα από τα μάτια ενός drone. Νιώθω πραγματικά τυχερός και ευλογημένος που είχα την τύχη να βρεθώ και να πετάξω πάνω από αυτές τις παραλίες.

Όλες οι δραστηριότητες που κάναμε με την ομάδα ήταν ανεπανάληπτες και η καθεμία είχε κάτι ξεχωριστό. Το να κάνεις βαρκάδα όμως σε συνθήκες απόλυτου σκοταδιού περιτριγυρισμένος από χιλιάδες αστέρια σε ένα ποτάμι γεμάτο με πυγολαμπίδες είναι κάτι που θα μείνει για πάντα ανεξίτηλα χαραγμένο στην μνήμη μου.

-Αλέξης ο drone pilot με τα τσιψούθκια

10 ταξιδιώτες της #DWsquad στις Φιλιππίνες εξομολογούνται

“Η καλύτερη στιγμή του ταξιδιού; Το canyoneering στο νησί Cebu είναι σίγουρα πρώτο στην λίστα μου και να φανταστείς δεν το είχαμε καν στο πρόγραμμα. Μας το φύλαξε για έκπληξη η miss Diary Wings, η Κατερίνα δηλαδή, και μας ανακοίνωσε πως θα κάναμε αυτήν την δραστηριότητα λίγο πριν φτάσουμε στους καταρράκτες! Τρεις ολόκληρες ώρες με βουτιές σε καταγάλανα νερά από βράχια 9 και 5 μέτρων, περπάτημα μέσα στην άγρια φύση και η φωτογραφική μου είχε πάρει φωτιά! Η εμπειρία τέλειωσε με ένα απλό σπιτικό γεύμα από την οικογένεια που μας συνόδεψε στο canyoneering με την υπόσχεση πως θα ξαναβρισκόμασταν στο μέλλον για ακόμη περισσότερη διασκέδαση.”

-Αντρέας ο ρομαντικός φωτογράφος

Ευχαριστώ όλα τα μέλη της #DWsquad που μοιράστηκαν μαζί μου αυτήν την εξωτική εμπειρία. Ιδιαίτερες ευχαριστίες στον φωτογράφο μας τον Αντρέα Κωνσταντίνου @andrenas77  για τις υπέροχες φωτογραφίες.