top of page
LRM_EXPORT_20287238105234_20190805_18080
  • Εικόνα συγγραφέαKaterina Vasou

Σαφάρι με snowmobile στα παγωμένα δάση της Φινλανδίας και επίσκεψη σε φάρμα ταράνδων |

Έγινε ενημέρωση: 28 Απρ 2020

Καλημέρα ταξιδιωτάκια! Και λέω καλημέρα επειδή τώρα που σας γράφω είναι 6 το πρωί κι εγώ βρίσκομαι στο αεροδρόμιο του Ελσίνκι και περιμένω την πτήση για Όουλου που αναχωρεί στις 7. Είπα να σας γράψω δυο λογάκια πριν μπω στο αεροπλάνο για να πω τα δικά μου, τώρα που βρήκα λίγο χρόνο.

Έφτασα λοιπόν στο Ελσίνκι χθες το μεσημέρι και έπαθα το σοκ της ζωής μου! Άκουγα ιστορίες για την πανέμορφη κόρη της Βαλτικής που κάθε χρόνο, τα Χριστούγεννα τη βρίσκουν ντυμένη στα λευκά! Ε, λοιπόν ούτε λευκά φορούσε, ούτε τη θάλασσα τη βρήκα παγωμένη! Η θερμοκρασία ακόμα και τη στιγμή που μιλάμε ανέρχεται στους 6 βαθμούς Κελσίου. Οι Φινλανδοί αυτό, το λεν και καλοκαίρι! Τουλάχιστον μας έκανε τη χάρη και δεν έβρεξε κι έτσι απολαύσαμε την απογευματινή μας βόλτα χωρίς να ανησυχήσουμε για τυχόν βροχές. Η θερμοκρασία αυτή είναι πρωτάκουστο γεγονός για την εποχή αυτή στο Ελσίνκι, αλλά και σε όλη τη Φινλανδία. Τώρα είμαστε τυχεροί ή άτυχοι που συναντήσαμε τέτοιο κλίμα; Θα δείξει.

Ήταν 4 το απόγευμα και ο ήλιος είχε πέσει εντελώς. Νυχτώνει πολύ γρήγορα εδώ στο βορρά. Και ο ήλιος αργεί πολύ να βγει (εάν βγει!) το πρωί. Για να μη σας τα πολυλογώ, μετά το check in μας στο ξενοδοχείο το οποίο βλέπει στο λιμάνι της πόλης, βγήκαμε για φαγητό. Μάθαμε πως οι Φινλανδοί προτιμούν στις εξόδους τους, τα εστιατόρια με μπουφέ, μιας και είναι μακράν πιο οικονομικά. Το service στα εστιατόρια, στα καφέ και όπου προσφέρονται υπηρεσίες, χρυσοπληρώνεται! Ακολουθήσαμε λοιπόν το παράδειγμά τους, κι επιλέξαμε για το δείπνο, μια μικρή πιτσαρία στην οποία μπορούσες να φας όση πίτσα, σούπα και σαλάτα θες, με 7,99 ευρώ. Η αλήθεια είναι πως ήθελα να γευτώ την τοπική κουζίνα, αλλά ήμουνα τόσο κουρασμένη από τις πτήσεις, που δεν είχα τη δύναμη να ψάξω για εστιατόρια, κι έτσι αποφάσισα να το αναβάλω για την ώρα.

Δε χρειάζεται να αναφέρω πως αμέσως μετά επέστρεψα στο ξενοδοχείο και έπεσα ξερή στο ζεστό κρεβατάκι μου. Και να μαι τώρα εδώ, στο αεροπλάνο πλέον, να πετάω για Όουλου. Το Όουλου είναι η πέμπτη μεγαλύτερη πόλη στη Φινλανδία και βρίσκεται βόρεια, μια μόνο ώρα από το Ελσίνκι με αεροπλάνο. Αθήνα – Θεσσαλονίκη ένα πράμα! Η μέρα επιφυλάσσει πολλές εκπλήξεις!

Φτάσαμε! Επιτέλους βλέπουμε χιόνι. Φαίνεται πως τελικά θα κάνουμε λευκά Χριστούγεννα. Καλέ, τι υπέροχο κάτασπρο τοπίο! Όλως περιέργως δεν αισθάνομαι να ξεπαγιάζω όσο νόμιζα. Φαίνεται πως τα τρία κολάν και οι πέντε στρώσεις ρούχων που φοράω έπιασαν τόπο. Η ώρα έχει πάει 9, κι έξω είναι ακόμα σκοτεινά. Για αρχή, θα κατευθυνθούμε στην πόλη, που είναι 12 χιλιόμετρα από το αεροδρόμιο, στην κεντρική αγορά για να πιούμε κάτι ζεστό. Τέτοια μέρα όλα είναι κλειστά στη Φινλανδία. Όλοι γιορτάζουν την παραμονή των Χριστουγέννων με τις οικογένειές τους. Το μόνο ανοιχτό τέτοια μέρα είναι η αγορά Kauppahalli στο κέντρο.

Τελικά για καφέ ξεκίνησα και με ρυζόγαλο κατέληξα! Είδα έναν κυριούλη να κρατάει ένα πιάτο με ένα λευκό μείγμα που έμοιαζε με το δικό μας ρυζόγαλο και τον ρώτησα τι τρώει. Μιας και δεν ήξερε αγγλικά ο άνθρωπος, μου είπε μια και μόνο λέξη. “Yummy!”. Ε, δε χρειάστηκε να πει κάτι άλλο. Σε πέντε λεπτά είχα το δικό μου αχνιστό πιάτο. Πράγματι, ήταν yummy!

Φτάσαμε στο Κέμι μετά από μιάμιση ώρα και κατευθυνθήκαμε αμέσως στο τοπικό γραφείο το οποίο μας προμήθευσε με ειδικές στολές, που θα μας προστατεύσουν από το κρύο τις προσεχείς ημέρες. Το γραφείο, είναι μόλις λίγα μέτρα από το ξενοδοχείο στο οποίο θα διανυκτερεύσουμε απόψε. Πήραμε στολές, πεταχτήκαμε δίπλα στο ξενοδοχείο για να αφήσουμε τις βαλίτσες και αμέσως μετά, φύγαμε για τη φάρμα των ταράνδων με τον Μάρκο από το Lapponia Safaris Wild Thing που θα μας συνόδευε καθ’ όλη τη διάρκεια της ημέρας. Από εκεί θα πάρουμε τα snowmobiles για σαφάρι στα παγωμένα δάση της βόρεια Φινλανδίας.

ΑΝΕΠΑΝΑΛΗΠΤΟ! Έχω καταενθουσιαστεί! Ανακάλυψα πως είμαι φτιαγμένη για τέτοια! Άγρια φύση, παγωμένη θάλασσα, χιόνια παντού! Δεν μπορούσα να χορτάσω το ανεπανάληπτο τοπίο! Και η οδήγηση του snowmobile μέσα σε τέτοιο περιβάλλον είναι απερίγραπτη εμπειρία. Αφού ήμασταν που ήμασταν στη φάρμα με τους ταράνδους, είπαμε να εκμεταλλευτούμε λίγο την κατάσταση. Ανεβήκαμε σε έλκυθρο και αφήσαμε τον τάρανδο – φτυστός ο Σβεν απο την ταινία Frozen!- να μας κάνει μια μικρή βόλτα.

Πρέπει να δείτε αυτό που βλέπω τώρα. Μπορεί οι πιθανότητες να δω το βόρειο σέλας να είναι μια προς καμία, αλλά τουλάχιστον ανταμειφθήκαμε με το next best thing! Την υπέροχη πανσέληνο που φωτίζει το χιονισμένο τοπίο και κάνει το κάθε τι να γυαλίζει λες και είναι καλυμμένο με διαμάντια. Απλά μαγικό. Μακάρι να μπορούσε η φωτογραφική μηχανή να αποθανατίσει αυτό που βλέπω τώρα μπροστά στα μάτια μου.

Σας αφήνω για την ώρα, γιατί με πιάσαν οι ρομαντισμοί. Προς το παρόν, θα μείνω εδώ να απολαμβάνω τον μαγικό ουρανό και την απόλυτη ησυχία.

xoxo

Διαβάστε εδώ για τη γνωριμία μου με τον Άγιο Βασίλη στο Ροβανιέμι της Φινλανδίας!